După răsfățul din perioada sărbătorilor cu porții extra de sărmăluțe, fripturi și alte bunătăți tradiționale, readu-ți organismul la normal. Perioada dintre Crăciun și Anul Nou își lasă de obicei amprenta pe silueta și metabolismul tău. Iată care sunt ingredientele care ajută procesul detoxifierii naturale a corpului și reinstalează echilibrul în organism:

1. Broccoli

Broccoli este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai sănătoase alimente, în special in stare crudă. Combinația sa de antioxidanți, luteină, zeaxantina, vitamina C – și conținutul ridicat de fibre oferă acestei legume efectele benefice în “curățarea” organismului și prevenirea bolilor.

Bogat în vitamine, minerale și fibre, broccoli este și foarte slab caloric, având 92% apă – acest lucru punându-l în topul alimentelor detox după sărbători. Consumă-l crud, în salate, sote sau supă cremă.

untitled-1

2. Varza

Varza este un aliment polivalent : depuraviv, diuretic, cicatrizant al mucoaselor digetive, expectorant și antianemic. Combate retenția de apă provocată de consumul de alimente sărate și stimulează sistemul imunitar. Sucul de varză crudă (mai ales de varză creață) are un efect cicatrizant asupra intestinelor și al iritațiilor stomacale.

Salata de varză proaspătă este o garnitură excelentă pentru multe feluri de mâncare. Alte variante sunt varza călită și supa de varză. Varza murată este recomandată pentru buna funcționare a sistemului digestiv și tratarea răcelilor.

3. Grapefrut

Grapefrutul este purificator, antioxidant și dezacidifiant. În vreme ce portocala este puternic acidifiantă, grapefrutul produce în timpul digestiei săruri alcaline, fiind deci deacidifiant. Naringina, subtanța care îi oferă gustul amărui, reduce nivelul de colesterol “rău”, acumulat în abudență din preparatele grase consumate de Crăciun și Revelion. Mai mult, grapefrutul ajută sistemul digestiv, detoxifiază ficatul și ameliorează afecțiunile hepatice.

Consumă-l ca atare sau ca suc.

4. Fructe de goji

Goji este un fruct foarte nutritiv și foarte bogat în antioxidanți. Goji întărește sistemul imunitar datorită compoziției sale bogate în aminoacizi esențiali și vitaminele A, B1, B6, E și C în cantitate mai mare decât în portocală de exemplu. Goji este un aliment important în detoxifiere pentru că ajută la reglarea nivelului de colesterol și a glicemiei.

Le găsești în supermarket, în raionul cu fructe uscate. Le poți combina cu iaurt pentru un mic dejun complet.

goji

5. Ceai verde

Infuzia de ceai verde facilitează digestia și previne oboseala generală și pe cea intelectuală. În procesul de detoxifiere, ceaiul verde susține abilitatea naturală a corpului de a se detoxifia, prin cantitatea mare de antioxidanți. Mai mult, sporește metabolismul și arde grăsimile din corp.

Poți înlocui cafeaua cu ceaiul verde pentru o perioadă. Ai grijă însă pentru că este bogat în teină, deci nu-l consuma seara.

Consumă constant și sucuri de fructe și legume. Acestea contribuie direct la purificarea și reeducarea treptată a organismului, care va tânji tot mai puțin spre dulciuri și grăsimi.

Spor la detoxifiat! 🙂