Un lucru pe care mulți dintre noi îl avem în comun este plăcerea de a mânca. Din fericire, trăim într-o perioadă în care alegerile alimentare sunt limitate doar de imaginația noastră. Probabil că cele mai bune mese ni se par a fi acelea care îmbină diverse arome și texturi, dar te-ai întrebat vreodată dacă ele fac bine sistemului tău digestiv?

Dacă citești acest articol, sunt șanse mari să acorzi suficientă atenție alimentației tale din viața de zi cu zi pentru a fi interesat să afli ce combinații de mâncăruri sau alimente sunt benefice sau nu pentru sănătatea ta digestivă. Hai să aflăm împreună!

 Iată 8 combinații de alimente care nu ar trebui să fie savurate împreună:

1.Roșiile și castraveții. Acestea par a fi ingredientele indispensabile dintr-o salată de vară, dar studiile recente arată că amestecul dintre cele două legume deranjează căile biochimice ale corpului. Roșiile sunt o sursă excelentă de vitamina C, ba chiar au mai multă decât o portocală. Dar castraveții conțin o enzimă care interferează cu absorbția vitaminei C în organism, fapt care-ți supără tractul digestiv și anulează beneficiile pe care le-ai putea obține consumând cele două legume separat. În plus, roșiile și castraveții au un timp de digestie diferit, iar combinația dintre ele poate declanșa probleme digestive precum durerile de stomac, balonarea, gazele sau greața.

combinatii-alimentare-interzise

2. Cartofii și carnea. Mmm, o porție de cartofi prăjiți și o friptură apetisantă merg de minune împreună… sau nu?! Ei bine, specialiștii în sănătate și nutriție ne avertizează că această combinație este foarte grea pentru stomac. Amidonul din cartofi necesită fluide digestive alcaline, iar proteinele din carne au nevoie de substanțe acide pentru a fi bine tolerate. Atunci când sunt cosumate împreună, aceste două feluri de mâncăruri se blochează una pe alta în interiorul stomacului și pot cauza arsuri, gaze, o stare generală de rău. Cel mai bine este să combini carnea cu legume precum sparaghel, broccoli, conopidă, fasole verde sau dovlecei.

3. Pastele și carnea tocată. Glandele salivare produc ptialină (o enzimă care are proprietatea de a transforma amidonul din alimente în maltoză și glucoză) și amilază, iar aceste enzime transformă carbohidrații (pastele) în zahăruri simple. Atunci când zahărurile simple acoperă proteina (carnea tocată), împreună creează o substanță chimică periculoasă care poate duce la diabet.

4. Laptele sau produsele lactate și ananasul. Fructele acide fac digestia mai lentă, mai ales dimineața. În plus, ananasul conține bromelaină, un complex enzimatic care poate provoca intoxicație atunci când este combinat cu produsele lactate. Cel mai bine este să savurezi un pahar de lapte cu prune sau caise uscate în loc.

5. Laptele și bananele. Chiar dacă este o idee de mic dejun care se prepară foarte ușor, nutriționiștii ne avertizează că fructele, în special cele dulci, ar trebui savurate separat de lapte. Fructele dulci rămân mai mult timp în organism și încetinesc procesul de digestie, mai ales dacă le consumi în combinație cu alte alimente. Iar laptele este mult mai sănătos dacă-l consumi individual. Bananele le poți servi ca și gustări între mesele principale ale zilei.

lapte si banane

6. Brânza și carnea. Ambele sunt bogate în proteine, ceea ce le face foarte dificil de digerat. Consumul de carne roșie sau carne procesată îți crește riscul de boli de inimă, diabet și cancer de colon, în timp ce consumul de produse lactate precum brânza îți mărește riscul de cancer de prostată sau cancer ovarian letal. Este de la sine înțeles de ce ambele categorii de alimente nu ar trebui combinate împreună. J

7. Cerealele sau fulgii de ovăz cu lapte și suc de portocale. Acizii din sucul de portocale sau orice acid dintr-un fruct în general distrug enzima responsabilă cu digestia amidonului din cereale. De asemenea, fructele citrice sau sucurile pot transforma laptele într-o substanță asemănătoare mucusului, prea grea de digerat de către stomac. Dacă vrei să iei un mic dejun sănătos, este mai înțelept să bei suc de fructe sau să consumi fructele la cel puțin 30 de minute după ce ai mâncat cerealele sau fulgii de ovăz cu lapte.

8. Pizza și sucul. Iată o combinație de care marea majoritate dintre noi ne putem face vinovați. J Foarte multe persoane nu pot mânca pizza fără să bea și un suc. Dar carbohidrații din pizza, împreună cu proteinele și amidonul, consumă mult mai mult din energia corpului nostru, alocată digestiei. În plus, zahărul din suc încetinește digestia, precum și alte procese ale stomacului. Pentru a nu crea haos în interiorul stomacului, cel mai bine este să nu le amesteci la aceeași masă.

Tu ce combinații alimentare greșite făceai până acum? Sperăm că lista de mai sus te va ajuta să ai o alimentație lipsită de toxine și probleme digestive de acum înainte.