Știu că nu e în topul alegerilor culinare românești, dar broccoli chiar merită atenția noastră. Are acid folic, vitamina K (o ceașcă de broccoli acoperă necesarul zilnic), vitamina C și calciu. În plus, e sățios și tocmai bun în diete.

Ca să te împrietenești cu el, poți începe cu o supă-cremă, în care gustul aparent dur este îmblânzit de textura supei și de combinația cu smântâna.

985812-broccoliIată ce-ți trebuie pentru patru porții generoase:
4 căni supă de pui
1 ceapă tocată
1 cățel de usturoi zdrobit
1 broccoli mare tocat
1 cană de smântână light, de gătit (sau, dacă preferi, lapte de cocos)
50 gr unt
Sare și piper după gust

Într-o oală, sotează în unt ceapa și ustoroiul, apoi adaugă broccoli și cele patru căni de supă. Fierbi totul cam 15 minute, la foc mediu, până ce broccoli trece testul furculiței, adică e fraged-crocant, nu moale.

Apoi transferi supa într-un blender și o omogenizezi bine, până devine o cremă fină. O pui înapoi în oală și adaugi smântâna de gătit (sau laptele de cocos) și condimentezi cu sare și piper. Mai lași 2-3 minute la foc mic, apoi pui în boluri, adaugi crutoane, dacă dorești și… Bon appetit!